Apostazja to całkowite odejście od wiary. Tytuł nowego albumu Behemoth „The Apostasy”[http://www.youtube.com/watch?v=aStgRzHZna4] zdaje potwierdzić filozofię Nergala i jego kolegów. Warto zauważyć, że Adam Darski dokonał apostazji w czerwcu 2012 roku.
Promując nowy album Behemoth rozpoczął od wysokiego C, bo od Ozzfestu wśród takich sław jak Lamb of God, Devil Driver, Stanic- X czy Nile. W sumie 24 sztuki.
Międzyczasie „The Apostasy” osiągnął 10 miejsce na liście OliS w Polsce i uwaga 149 miejsce na liście prestiżowego Billbardu.
We wrześciu 2007 roku kilka gigów u boku Rootwater i duńskiego Hatesphere. Występ w gdańskim „Uchu” Behemoth miał zapamiętać na dłużej. Nergal podarł Biblię, a ta manifestacja wzbudziła wściekłość Ryszarda Nowaka- przewodniczącego Ogólnopolskiego Komitetu przed Sektami, który wytoczył Nergalowi proces o obrazę uczuć religijnych. Zaczęła się lista procesów Nergal kontra Nowak.
Po zakończonej trasie po Polsce Behemoth ruszył w trasie w towarzystwie Abiorded i Kataklysm. W sumie 26 koncertów. A następnie znów za Ocean z Job For A Cowboy w ramach „Radio Rebellion Tour” (28 koncertów). Można było zaryzykować twierdzenie, że Nergal i jego Behemoth faworyzuje ten rynek, trochę po macoszemu traktuje własne podwórko...
7 stycznia 2008 roku Behemoth wziął udział w koncercie charytatywnym poświęconym zmarłemu perkusiście Decapiteted, Witolda „Vitka” Kiełtyki. Oprócz Behemoth w Stodole wystąpili Vader, Virgin Snatch i Frontside. Behemoth podpisał kontrakt z Nuclar Blast w Europie i Metal Blade w Stanach Zjednoczonych. Działanie w największej wytwórni było nie tylko znakiem profesjonalizmu, ale oznaką, że Behemoth stawał się największą polską hordą na świecie...
Pożegnanie się z Regain Records miało być nowe DVD zespołu. Zawierało ono koncert w klubie La Locomotive w Paryżu. Wspomniany koncert odbył się w ramach kolejnej europejskiej trasy Behemoth. Trasa ta odbyła się w towarzystwie Sulicide Slence. Było to pewnego rodzaju podtrzymanie tradycji... Zespół rozwijający się, nie najsilniejszy, ale już budujący swoją pozycję, a jednocześnie popularny wśród młodych ludzi. Death Core stawał się gatunkiem bardzo popularnym. Z biznesowego punktu widzenia była to decyzja nader słuszna, uczyniło to Behemoth najbardziej rozpoznawalną kapelą black metalową wśród młodzieży poniżej 20 roku życia. Co prawda żadnych miarodajnych badań w tej sprawie nie przeprowadzono, ale koszulki fanów na koncertach mówiły sporo...
Pod koniec stycznia Nergal i spółka zrealizowali szósty klip pod tytułem: „At the left hand God”[https://www.youtube.com/watch?v=TSkiT1Ypjcs]. Zdjęcia do tego teledysku odbyły się we Wrocławiu. Za produkcję teledysku odpowiadał Dariusz Szeranowicz i Grupa 13. Był to bardzo dobry i dość ekspresyjny obraz, zupełnie inny od „Prometherion”[https://www.youtube.com/watch?v=uN5Pdf_QDiw], który pośpiesznie powstał w USA. Trzecim wideoklipem promującym „The Apostasy” był film do „Inter Sanctum”[https://www.youtube.com/watch?v=gK15MicRKz4]. W tym dziele Behemoth po raz pierwszy pojawił się w roli aktorów,a nie szarpidrutów, którzy machają głowami i robią groźne miny. Film reprezentował dzieło ambitne, bez efektów specjalnych. Mateusz Winkiel reprezentował koncepcję prawdziwości. Efekt robią: mała łowicka wieś Maurzyce, a nie tysiące cyfrowych demonów i piekielny ogień.
Na początku kwietnia Behemoth wyruszył w najdłuższą w swojej historii tras po USA i Kanadzie, wraz z Dimmu Borgir i Keep of Kalessin. Zwieńczeniem trasy „Invalnable Darkness Tour part 2” (24 koncerty) były pojedyncze koncerty w Ameryce Południowej. Warto podkreślić, że Norwegowie z Dimmu Borgir mieli spore problemy z wychodzeniem na scenę po Behemoth. Jako owoc tej trasy można podać przejście (transfer) Dariusza „Daray’a” Brzozowskiego z Vader do Dimmu Borgir...
„The Apostasy” w ciągu roku sprzedał się na świecie blisko w 70 tysiącach egzemplarzy. Promocja tej płyty zakończyła się letnimi festiwalami (12 koncertów w Europie). Zamiast wydać zaplanowane DVD Behemoth uszczęśliwił swych fanów albumem koncertowym „At the arena ov Aion- live Aposasy”, krążek ukazał się 31 października. Na materiał złożyło się 17 utworów limitowanych. W listopadzie ukazał się również minialbum „Ezkaton” [http://www.youtube.com/watch?v=MjAd9o17ztw], który jest wart zapamiętania z dwóch powodów. Po pierwsze było to pierwsze wydawnictwo Behemoth wydane pod szyldem Metal Blade USA, a po drugie pojawił się na nim cover słynnych czeskich okultystów z Master’s Hammer „Jama Pekel”[https://www.youtube.com/watch?v=D7wwFe064DM][https://www.youtube.com/watch?v=vVXE012CoJQ]. W nagraniu wspomógł ich Jiři „Big Boss” Valter z formacji Root[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/pozostale_ligi/2014-07-04-314]. Na minialbumie znalazła się również niepublikowana wersja utworu „Qadosh”[https://www.youtube.com/watch?v=DO_udiSvZCs], która została nagrana podczas sesji do „The Apostasy”, ale na tym albumie nie znalazła się... Pojawiły się za to nowa wersja studyjna „Chont for Ezkalation 2000 ev”[https://www.youtube.com/watch?v=CpXTDewvSqk], a także przeróbka „I’m not Jesus”[https://www.youtube.com/watch?v=lRZ1ePEmhsk][https://www.youtube.com/watch?v=N4RuslbrOxM] The Ramonses[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/ramones/2014-07-04-374], a także 3 numery live(ich obecność była trochę niezrozumiała).
29 października 2008 roku Behemoth zagrał w Japonii, co prawda był to tylko jeden koncert, ale oznaczało to, ze trudny dla zespołu rynek został odczarowany. Konkwistadorzy Diabła zdobyli inne azjatyckie przyczółki takie jak: Pekin, Tepaj na Tajwanie oraz Dżakarta w Indonezji. Temat grzesznych ulic w Bankoku został jakoś pominięty przez twórców szeregu publikacji o Behemoth. Warto zauważyć, że trasa „The Apostsy” była promowana liczbą ponad 200 koncertów, a zespół dotarł do każdego niemal miejsca na Ziemi...
|