Zespół Akcenty, założony w 1969, zaczynał od występów w młodzieżowych i studenckich klubach Trójmiasta, grając bluesa[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/blues/2014-07-01-11] i rock, free jazz[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/jazz/2014-07-01-13] i experimental (od 1971), pop rock[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/muzyka_rockowa_czesc_iv_pop_rock/2014-07-01-28] (od 1976) i synth pop (od 1983). Łosowskiego[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/slawomir_losowski/2014-12-08-926] od początku fascynują brzmienia elektroniczne. W poszukiwaniu własnych barw stosuje elektronikę do przetwarzania instrumentów. Początkowo robił to w dużej mierze z konieczności, z braku wystarczającego instrumentarium. Samodzielnie (z wykształcenia jest elektronikiem) i z pomocą przyjaciół elektroników przerabiał instrumenty. Uzyskał kilka układów elektronicznych oraz wykonał urządzenia analogowe. Zaczął eksperymentować z brzmieniem i przez lata stworzył rozpoznawalny styl i brzmienie zespołu.
Od 1971 Akcenty były w nurcie muzyki improwizowanej i eksperymentalnej. Utwory Akcentów stały się kompozycjami instrumentalnymi, często o rozbudowanych formach, zmieniających się podziałach rytmicznych oraz bogatych improwizacjach. Zespół wziął udział w trzech edycjach festiwalu "Młodzieżowej Muzyki Współczesnej" w Kaliszu. Na ostatnim z nich w 1973 zespół w składzie Łosowski, Gągałka, Rucki zdobył pierwszą nagrodę, wykonując kompozycje Łosowskiego: Bumerang, Siódme Żebro i Zapylanie. Akcenty czterokrotnie wystąpiły we Wrocławiu na festiwalu "Jazz nad Odrą"; w 1973 zespół zdobył tam wyróżnienie, a rok później Łosowski główną nagrodę indywidualną. W latach 70. kojarzona była jako sztandarowy zespół Muzyki Młodej Generacji. Grupa nagrała kilka utworów w studiu studenckiego radia SAR Politechniki Gdańskiej. Najpopularniejsze piosenki Kombi to "Słodkiego miłego życia"[https://www.youtube.com/watch?v=ovhzZnaAl5A], "Nasze randez-vous"[https://www.youtube.com/watch?v=XVdr4w4xttg], "Black and White"[https://www.youtube.com/watch?v=5v8jBbqhfb4], "Kochać cię - za późno"[https://www.youtube.com/watch?v=Z7uvbNM52xU], "Nie ma zysku"[https://www.youtube.com/watch?v=-qy2JZENSlk] i "Przytul mnie"[https://www.youtube.com/watch?v=JNocf8arRWU].
Łosowski, w poszukiwaniu możliwości zastosowania elektroniki do przetwarzania brzmienia instrumentów, uzyskał kilka układów elektronicznych oraz samodzielnie wykonał urządzenia analogowe. Zaczął eksperymentować z brzmieniem; od 1971 Akcenty były w nurcie muzyki improwizowanej i eksperymentalnej. Utwory Akcentów stały się kompozycjami instrumentalnymi, często o rozbudowanych formach, zmieniających się podziałach rytmicznych oraz bogatych improwizacjach. Zespół wziął udział w trzech edycjach festiwalu "Młodzieżowej Muzyki Współczesnej" w Kaliszu. Na ostatnim z nich w 1973 zespół zdobył pierwszą nagrodę, wykonując kompozycje Łosowskiego: Bumerang, Siódme Żebro i Zapylanie. Akcenty czterokrotnie wystąpiły we Wrocławiu na festiwalu "Jazz nad Odrą". Grupa nagrała kilka utworów w studiu studenckiego radia SAR Politechniki Gdańskiej.
Sławomir Łosowski w wywiadzie dla tygodnika "Bandera" z 25 maja 1985: „Na początku lat siedemdziesiątych zainteresowałem się muzyką syntezatorową. Wspólnie z przyjaciółmi elektronikami przerabialiśmy tradycyjne organy elektronowe. Pewne udoskonalenia i dodatkowe urządzenia otwierały nowe, ciekawe możliwości brzmieniowe, a muzyka, którą graliśmy, zaczęła podążać w kierunku fuzji jazzu i elektroniki.”
Z powodu malejącego zainteresowania muzyką jazzową, Łosowski postanowił zmienić gatunek muzyczny. Pozostali muzycy zespołu chcieli wciąż podążać tą samą drogą muzyczną i Łosowski opuścił zespół. W połowie lat 70. w jednym z trójmiejskich klubów usłyszał perkusistę Jana Plutę (ur. 1953, zm. 2013), grającego w trzyosobowym zespole Horoskop. Pluta grał bardziej rockowo niż perkusista Akcentów i Łosowski zaproponował mu współpracę. W składzie zespołu znalazł się jeszcze śpiewający basista, jednak jego zainteresowania muzyczne skupiały się wyłącznie na bluesie. Wówczas Pluta zarekomendował Waldemara Tkaczyka (ur. 1954), z którym grał wcześniej w Horoskopie. Łosowski chciał rozszerzyć zespół o jeszcze jeden instrument melodyczny; na początku skłaniał ku instrumentowi dętemu. Został mu zarekomendowany gitarzysta Horoskopu, Grzegorz Skawiński (ur. 1954) i wystąpił gościnnie z Akcentami w Hali Olivia, po którym Łosowski zdecydował się na przyjęcie go do zespołu. W konsekwencji cały skład Horoskopu znalazł się w Akcentach. Został ukształtowany nowy skład Akcentów i zespół pracował nad repertuarem oraz koncertował w klubach młodzieżowych i studenckich. Teksty do pierwszych utworów wokalnych zespołu napisała Anna Sawicka.
Nowy repertuar zespołu znalazł większą ilość słuchaczy i większe zainteresowanie. W 1975 Łosowski nawiązał stałą współpracę z Bałtycką Agencją Artystyczną w Sopocie, co dało możliwość grania większej ilości koncertów i lepszej promocji zespołu. Zmiany muzyczne oraz organizacyjne spowodowały, że muzycy postanowili zmienić także nazwę zespołu, bo dotychczasowa była archaiczna. 4 lipca 1976 zespół oficjalnie zmienił nazwę na Kombi.
Pierwszy koncert oficjalnie pod nazwą Kombi muzycy zagrali w sopockiej Operze Leśnej 2 sierpnia 1976. Managerem zespołu został Jacek Sylwin. W 1978 roku Kombi wystąpili podczas koncertu Muzyka Młodej Generacji, obok takich grup jak Exodus, Krzak czy Res Publica. Rok później ukazał się debiutancki singel zespołu z instrumentalną kompozycją "Wspomnienia z pleneru", natomiast rok 1980 przyniósł pierwszy longplay, zatytułowany Kombi, z przebojami "Hotel twoich snów" i "Przytul mnie". Rok później do grupy dołączył perkusista Jerzy Piotrowski (ur. 1950), a zespół wyruszył w duże trasy koncertowe za granicą. Drugi album, pt. Królowie życia, został nagrany na przełomie 1980 i 1981 roku. Zawierał popularny utwór tytułowy oraz kompozycję "Bez ograniczeń", będącą przez wiele lat sygnałem muzycznym audycji telewizyjnej 5-10-15.
Pod koniec 1982 roku powstał pierwszy w pełni utwór elektroniczny zespołu pod tytułem "Inwazja z Plutona", zaś w 1983 roku "Linia życia", zespół równocześnie nagrywał materiał na trzecią płytę, Nowy rozdział. Nagrania te utrzymane były w zupełnie innej stylistyce, nawiązywały do muzyki elektronicznej i synth popu, a wykorzystano w nich syntezator Prophet 5 oraz perkusję elektroniczną Simmons (model SDS V). Album, wydany w roku 1984, okazał się dużym sukcesem i zawierał wielkie przeboje "Słodkiego miłego życia", "Nie ma zysku" i "Kochać cię za późno". Na XXI Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu zespół wielokrotnie bisował z piosenką "Słodkiego miłego życia" i zdobył nagrodę publiczności. Muzycy nawiązali współpracę z londyńską firmą Passion Records, czego efektem był występ na targach muzycznych w Cannes i nagranie anglojęzycznych wersji kilku piosenek, tj. "You Are Wrong" czy "Obsession", które premiery miały wczesną wiosną 1985 roku. W listopadzie tego samego roku wydany został czwarty album, pt. Kombi 4, na którym znalazły się jedne z największych przebojów w dorobku zespołu - "Nasze randez-vous" i "Black and White". Na tym albumie wykorzystano m.in. syntezator Yamaha DX7 i, syntezator dźwiękowy Ensoniq Mirage czy automat perkusyjny Yamaha RX11. Całością sterował komputer Commodore 64 (jako sekwencer MIDI).
W 1986 roku, z okazji 10-lecia istnienia grupy, odbyła się seria kilkudziesięciu koncertów w Polsce, a także za granicą. Rezultatem trasy była koncertowa płyta Live, na której znalazł się zapis występu w Sopocie. Tego samego roku Piotrowski opuścił Kombi i odtąd zespół występował jako trio. Wiosną 1987 odbyło się pierwsze tournée grupy po Ameryce Północnej. W tym samym roku zespół odwiedził z występami Włochy i Niemcy, a w kolejnym m.in. Wielką Brytanię i Grecję. W 1988 roku zespół zarejestrował materiał do piątego LP pod tytułem Tabu, który wydano rok później. Brzmieniowo nie odbiegał od stylistyki dwóch poprzednich płyt. Znalazły się na nim przeboje "Nietykalni - skamieniałe zło", "Pamiętaj mnie" (jedna z pierwszych pozycji albumu upubliczniona jesienią 1988 roku) oraz "Tabu - obcy ląd".
Na rok 1991 przypadło 15-lecie działalności muzycznej Kombi. Wydany został album The Best of Kombi z 16 największymi przebojami w nowych wersjach. W lipcu w Sopocie odbył się legendarny koncert z okazji jubileuszu, który został sfilmowany i wyemitowany przez TVP. Do zespołu jako perkusista dołączył Tomasz Łosowski, syn Sławomira. Na początku 1992 roku grupa wyjechała po raz kolejny do Ameryki - tam jednak Skawiński i Tkaczyk podjęli decyzję o odejściu z grupy. Kombi zagrało jeszcze kilka koncertów, a ostatni z nich został wydany na płycie.
Po powrocie do kraju Sławomir Łosowski próbował kontynuować działalność zespołu, organizując przesłuchania na jego nowych członków, nagrał również razem z Tomaszem album Nowe narodziny, lecz trudna sytuacja rodzinna (choroba żony) spowodowała zawieszenie planów kontynuacji działalności muzycznej.
W roku 2003 trzech byłych członków powołało do życia zespół o nazwie Kombii, jednak bez udziału i wiedzy założyciela – Sławomira Łosowskiego, w związku z czym nie jest on kontynuacją zespołu Kombi. Pod wpływem petycji fanów Sławomir Łosowski reaktywował w 2004 zespół, który został nazwany Kombi Łosowski. Występuje w nim wraz ze swoim synem Tomaszem i wokalistą Zbigniewem Filem.
Grupa powstała z inicjatywy Grzegorza Skawińskiego i Waldemara Tkaczyka tuż po rozpadzie zespołu O.N.A. Do współpracy muzycy zaprosili pierwszego perkusistę zespołu Kombi Jana Plutę. Grupa ta tylko częściowo stanowi kontynuację zespołu Kombi z lat 80. Muzyka zespołu jest odmienna, oparta na partiach gitary elektrycznej. Klawiszowiec i założyciel Kombi, Sławomir Łosowski nie został zaproszony do grania w nowym zespole. Z uwagi na fakt, iż to on posiada prawa autorskie do nazwy i logotypu Kombi, zespół ten występuje pod nazwą Kombii wraz ze zmienionym logotypem.
Po dwóch miesiącach pracy zespół stworzył nowy program oparty na znanych przebojach takich jak: "Hotel twoich snów", "Linia życia", "Nasze rendez vous", "Nie ma zysku", "Kochać cię za późno", "Black and white" w nowych aranżacjach. Pierwszym publicznym występem Kombii był koncert w amfiteatrze w Wiśle, specjalnie na zaproszenie Adama Małysza i jego Fundacji. Następnie zespół wziął udział w finale "Szansy na sukces" oraz w Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. 11 lipca 2003 odbył się inauguracyjny koncert w Operze Leśnej w Sopocie, transmitowany na żywo przez TVP2.
Sezon lato-jesień 2003 wypełniła trasa koncertowa po wielu miastach Polski, podczas której Kombii było entuzjastycznie przyjmowane przez publiczność. Na przełomie 2003-2004 zespół rozpoczął pracę nad tworzeniem premierowego materiału na nową płytę. W tym czasie nawiązał współpracę z producentem muzycznym Rafałem Paczkowskim (laureat Fryderyka 2003) i od marca rozpoczął nagrywanie nowej płyty, której wydanie przewidziano na wrzesień 2004.
Wiosną 2004 r. Kombii podpisało wieloletni kontrakt płytowy z firmą Universal Music Group. 25 października 2004 r. miała miejsce premiera płyty Kombii C.d.. Znalazły się na niej premierowe utwory, z których jeden – "Sen się spełni" – odnosił już sukcesy na listach przebojów. Jesienią zespół zagrał kilkanaście koncertów.
Na początku 2005 roku zespół wyjechał na koncerty do Stanów Zjednoczonych i Kanady. W lutym w sklepach muzycznych pojawiła się reedycja płyty C.D.. Specjalne dwupłytowe wydanie zostało wzbogacone o 11 utworów zespołu z lat osiemdziesiątych w nowych aranżacjach.
Wiosną grupa rozpoczęła trwającą cały sezon trasę koncertową. Ukazał się również drugi singel zespołu: "Pokolenie". W kwietniu płyta "C.D." otrzymała status złotej płyty.
W maju zespół Kombii wystąpił podczas Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu i otrzymał Superjedynkę w kategorii "Album roku – pop" za płytę C.D.. W czerwcu zespół został zaproszony do udziału w Festiwalu Top Trendy jako gwiazda wieczoru. Podczas koncertu transmitowanego na żywo w telewizji Polsat, zespołowi Kombii została wręczona platynowa płyta.
Lato 2007 zespół Kombii spędził grając koncerty. Pierwszym singlem zespołu z płyty Ślad było tytułowe nagranie. Drugim – utwór Myślę o Tobie, trzecim utwór Merenge, a czwartym i ostatnim piosenka Awinion. W 2008 roku ukazała się płyta D.A.N.C.E. zawierająca remiksy nagrań zespołu.
28 maja 2010 roku ukazała się płyta pt. O Miłości, zawierająca nowe utwory zespołu. 23 kwietnia na gali ESKA Music Awards 2010 został zaprezentowany pierwszy singel "Gdzie jesteś dziś".
http://www.youtube.com/watch?v=y_OAP8cFMK8&list=PL9AF5C9065CA562CD
|