Idąc za ciosem Behemoth przystąpił do pracy nad kolejnym albumem, którego albumem miała być włoska Avangarde Music. Współpraca z Robertem Mammarellą- szefem firmy, a także liderem zespołu Monumentum [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/monumentum/2014-07-05-440] zaczęła się od winylowej reedycji poprzedniej płyty "Pandemonic Incantations”[https://www.youtube.com/watch?v=n8bLWk0aqWk&list=PL0B95754434DB07AE]. Pod szyldem wytworni działali Carpathian Forest [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/carpathian_forest/2014-07-04-233], , Keep of Klessin [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/keep_of_kalessin/2014-07-05-441], Funeral, doomowe Thergothon i Unholy, a także koncertowy Mayhem „Mediolanium Capta Est”, ale ich perełką w koronie była Katatonia [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/katatonia/2014-07-05-442]. W 1999 roku Avangarde Music była najbardziej rozwiniętą firmą fonograficzną działającą w metalowym podziemiu. Gdy weźmie się pod uwagę, że szef Solistium Records promowal takie „perełki” jak: Bilskivner, Nocti Vagus,czy Vultyr decyzja Nergala o zmianie barw wydawała się jak najbardziej słuszna...
Gdy lider Behemotha praciował nad nowym materialem, Inferno wraz z kolegami Tczewa i okolic rozkręcił death metalową bestię Azarath [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/azarath/2014-07-05-443] ...
Wybór studio był łatwy SL w Lublinie, które należało do Sławomira Łosowskiego- byłego muzyka Kombi. Gwiazda popu lat 80. należała do Odnowy w Duchu Świętym- nagrywanie u niej takich satanistycznych gwiazd jak Behemoth nie wchodziło w rachubę. Wcześniej nagrywali tam Hefaystos [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/hefeystos/2014-07-05-445] i December Fire [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/december_39_s_fire/2014-07-05-444]. SL było jednak dobrym studiem. „Satanica”[http://www.youtube.com/watch?v=2T1bBHWz6r4] to efekt 30 minutowy mocnego black/death metalu. Płyta okazała się jednak burzliwa. Ze względów finansowych Nergal rozstał się z Lesem i Inferno. Nergal sam kończył „Satanikę”, nagrał również wymowny klip do „Dacade of Therion”[https://www.youtube.com/watch?v=-dzARsas29o]- najbardziej znanej z parodii w Internecie[https://www.youtube.com/watch?v=Ema_lO-tuCM]. Nergal nawet raz wykonał ten utwór z alternatywnym tekstem. W utworze tym grecka formuła egzorcyzmu: „Apo pantos kakadaimonos”, co tłumaczy się jako „Chroń mnie przed złymi duchami”. Stało się to powodem do żartów. Wizytówką „Sataniki” stał się utwór „Chant for Eschalation 2000”[https://www.youtube.com/watch?v=txOaM6Y2Wis]. To najbardziej chwytliwy, a jednocześnie rozpoznawalny utwór Behemotha, którym zespół zwykł zamykać koncerty przez wiele lat. Na „Satanice” rozpoczęła się współpraca Behemoth z Krzysztofem Azarewiczem.
Nergal chciał rozpocząć promocję „Sataniki” na koncertach, ale miał problem... Les porzucił Behemoth na rzecz Hell Born[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/hell_born/2014-07-05-432] i Demnation, a poza tym strata Inferno była dla Behemoth druzgocząca.
|