Behemoth zaczął koncertować. Na początku był Białystok z Hermh. Koncert i black metal to pozerstwo (przynajmniej w tamtych czasach)...., ale...Wybór Białegostoku nie był przypadkowy, bo leżał on z dala od Wrocławia i śląskiego obozu Roba Darkana. W takim przypadku ewentualna burda była mało możliwa....
Później Behemoth pojawił się w Holandii (Baroeg) by zagrać na Inferno Festival i na Heidenfest w Tiarze.
Następnie Behemoth ruszył na trasę z Christ Agony i Helheim, Pagan Triumph Tour. Później była trasa z Desaster [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/desaster/2014-07-04-246] i Sabbat [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/sabbat/2014-07-05-430], ale już bez Baala, który rozstał się z Behemoth jesienią 1996 roku.
Zainteresowanie Baala thrash/ black metalem było widoczne. Perkusista Behemoth upodabniał się też wizualnie do Petera Steele’a z Type o Negative[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/peter_steele_type_o_negative/2014-07-05-431]...
Pożegnalny koncert perkusisty Behemoth odbył się 11 października 1996 roku w warszawskim klubie Riviera- Remont.
Schedę po Baalu objął Inferno, a ostatnim numerem, który Nergal nagrał wspólnie z Baalem był „Ostatni tabor”[https://www.youtube.com/watch?v=HGtXx-Q8BbY][https://www.youtube.com/watch?v=e5YWyaFriWM], cover zespołu KAT.
Niejako z marszu Baal założył z Lesem Hell Born[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/hell_born/2014-07-05-432] nagrywając swój debiutancki album w stajni Pagan Records. Potem robiąc sobie przerwę do 2000 roku, gdy Baal zagościł na płytach Damnation („Resist”) pod pseudonimem „Reven”. Rok później Hell Born wydał swój drugi minialbum „Hellblast”- Muraszko zrezygnował na nim z perkusji na rzecz basu i wokalu.
Adam Darski oprócz Behemoth został basistą Damnation. Uczestniczył w nagraniach płyty „Coronation”.
Do zespołu dołączył Inferno, który tak wspomina poznanie Nergala: „Adama poznałem na koncercie Vadera[hhttp://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/vader_1/2014-07-04-261] i Paradise Lost[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/paradise_lost/2014-07-08-758] w Sopocie. To było w czasach gdy trafiłem do Damnation w 95 roku. Najczęściej spotykaliśmy się na próbach, Behemoth i Damnation grały w tej samej sali w szkole w Sopocie. Mieliśmy wtedy po 18 lat. W tym wieku Nergal był totalnym szaleńcem i wszędzie go było pełno. A gdy było wiadomo, że odchodzi Baal, Adam zadzwonił do mnie z propozycją i oczywiście się zgodziłem”.
W nowym składzie Behemoth nagrał EP-kę „Bewitching the Pomerania”. Nowe dzieło Behemoth powstało w Łodzi w PJ Studios. Robert Hajduk usiadł za konsoletą, a Piotr Waltrowski za klawiszami.
Trzeci album Behemoth postanowił nagrać w Seleni z Andrzejem Bombą. To tu nagrywały Decapiteted [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/decapiteted/2014-07-05-433], Lux Occulta[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/lux_occulta/2014-07-05-434], Hate, Christ Agony, Yattering[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/yattering/2014-07-05-436], a także Vader .
"Pandemonic Incantations”[https://www.youtube.com/watch?v=n8bLWk0aqWk&list=PL0B95754434DB07AE] został nagrany bez Lesa, któremu Nergal podziękował. Zastąpił go Mefisto, który był tak dobry, że Nergal znów partię basu musiał nagrać sam. Okładkę zrobił Tomasz „Graal” Daniłowicz, co rozpoczęło długą współpracę. Na klawiszach znów zespół wsparł Piotr Waltrowski. Na tej płycie słuchać już wyraźnie wpływ... death metalu: „Pierwsza dojrzała płyta. Wtedy to pojawiły się pierwsze, uważam głupie- zarzuty, że zaczęliśmy grać death metal... Może dlatego, że materiał był bardziej techniczny.” Ta płyta została zapamiętana jeszcze z jednego powodu: to tu pojawił się utwór „Chwała mordercom Wojciecha (997- 1997 Dziesięć wieków hańby)[https://www.youtube.com/watch?v=7G-PczrS_-g]. Utwór ten, który był eksperymentem długo nie zostanie zapomniany przez prawicową, katolicką partię AWS, która wówczas rządziła Polską. Nergal chciał zrobić numer po polsku, wulgarny, „kopiący w ryj”..., bez metafor. Udało się...
Pod wydaniu "Pandemonic Incantations” Nergal udał się na Północ, tu spotkał się z członkami sceny norweskiej: Dimmu Borgir[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/dimmu_borgir/2014-07-04-236], Emperor[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/emperor/2014-07-05-415], Gorgoroth[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/gorgoroth/2014-07-05-409], Mayhem[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/mayhem/2014-07-04-231] , Darkthrone http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/darkthrone/2014-07-04-235], Ulver[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/ulver/2014-07-05-438], a także szwedzkim Marduk [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/marduk/2014-07-04-256].
Zespół udał się w trasę z Ancient[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/ancient/2014-07-05-435], a następnie w prestiżowy tour u boku Ancient Rites [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/ancient_rites/2014-07-05-437], Rotting Christ [http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/rotting_christ/2014-07-04-310] i bogów z Deicide[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/deicide/2014-07-05-405]. W trasę zespół wyruszył w poszerzonym składzie: Les zagrał na drugiej gitarze, a Bruno z Azarath[http://metal-nibyl.ucoz.pl/blog/azarath/2014-07-05-443] na basie. Trasa była ciekawa: do Hamburga wiózł ich Charon swoim wehikułem czasu, a w styczniu było to nie lada wyzwanie...
|